NLG 11. b

NLG 11. b

FÖLDRAJZ SÁV_GHI

2020. március 16. - Osztályblog11B

 

2021.05.31. Tanulmányi kirándulás szervezése

2021.06. 07. Tanulmányi kirándulás

 

 

  1. 05. 17 – 05. 21.

Középszintű természetföldrajzi érettségi tesztfeladatsor megoldása

 

  1. 05. 03 – 05. 07.

Emeltszintű természetföldrajzi érettségi tesztfeladatok megoldása

 Gyakorlás:térképészet

  • népességföldrajz
  • településföldrajz

 

Számonkérés: Európa tájai, vízrajza, éghajlata

 

 

  1. 04. 26 – 04. 30.

Emeltszintű természetföldrajzi érettségi tesztfeladatok megoldása 

  

  • térképészethez kapcsolódó számítások 
  • csillagászathoz kapcsolódó számítások 
  • helyi idő, zónaidő 

  

Számonkérés: Magyarország tájai, vízrajza, éghajlata, települések 

  

 

  1. 04. 19 – 04. 23.

Természetföldrajzi középszintű tesztfeladatok megoldása:

 

  • térképészethez kapcsolódó számítások
  • csillagászathoz kapcsolódó számítások
  • helyi idő, zónaidő

 

Számonkérés: Magyarország tájai, vízrajza, éghajlata

 

 

  1. 04. 12 – 04. 16.

Természetföldrajzi középszintű tesztfeladatok megoldása

Tanulási kompetencia

–  A hatékony, önálló tanulás képességeinek megalapozása, folyamatos fejlesztése, tanulni tudás elsajátítása:

    – írásos, grafikus és képi információk fokozatos önállósággal történő feldolgozása

    – a természettudományokban alkalmazott tanulási technikák elsajátítása, gyakorlása

    – a tanulás tervezése, az idővel történő hatékony gazdálkodás gyakoroltatása

    – saját tanulási stratégia kialakítása, az eredmények értékelése

Tanulás tanítása

–  Az önművelődés igényének és szokásrendszerének kialakítása, a tanulás tanítása.

–  A természettudományos megismerési módszerek elsajátítása és gyakorlása.

–  A tanulói képességek sokoldalú fejlesztése.

 

 

  1. 04. 12 – 04. 16.

Topográfiai ismeretek ellenőrzése: Ázsia topográfiai anyaga

 

 

 

 

2021. 03. 29 - 04. 02.

Topográfiai ismeretek fejlesztése 

  

Tanulási kompetencia 

–  A hatékony, önálló tanulás képességeinek megalapozása, folyamatos fejlesztése, tanulni tudás elsajátítása: 

    – írásos, grafikus és képi információk fokozatos önállósággal történő feldolgozása 

    – a természettudományokban alkalmazott tanulási technikák elsajátítása, gyakorlása 

    – a tanulás tervezése, az idővel történő hatékony gazdálkodás gyakoroltatása 

    – saját tanulási stratégia kialakítása, az eredmények értékelése 

Tanulás tanítása 

–  Az önművelődés igényének és szokásrendszerének kialakítása, a tanulás tanítása. 

–  A természettudományos megismerési módszerek elsajátítása és gyakorlása. 

–  A tanulói képességek sokoldalú fejlesztése. 

  

 

 

  1. 03. 22 – 26.

Természetföldrajzi középszintű tesztfeladatok megoldása

 

Topográfia: Magyarország

Csillagászat, térképészet, kőzetburok, légkör és vízburok

 

 

 

  1. 03. 15 – 19. ELMARADT ÓRA NEMZETI ÜNNEP

 

 

  1. 03. 08 – 12.

A kontinensek természeti adottságainak bemutatása önálló projektmunka formájában

 

Feladatok felosztása, követelmények meghatározása

 

 

  1. 03. 01 – 05.

Afrika topográfiai ismereteinek számonkérése.

A munkák értékelése.

 

 

  1. 02. 22 – 26.

Éghajlati övezetek összefoglalása – közép- és emeltszintű érettségi feladatok megoldásával

 

 

  1. 02. 15 – 19.

A vízszintes és a függőleges övezetesség kapcsolata.

 

 

A vízszintes és a függőleges övezetesség rendszerének össze-hasonlítása.

A forró és a mérsékelt övezet függőleges övezetességének össze-vetése keresztmetszeti ábrák segítségével.

Kiselőadás az övezet környezeti problémáiról és azok megoldási lehetőségeiről.

Határidő: 2021. 02. 20. A TEAMS-be, saját mappába feltölteni!

 

 

  1. 02. 01 – 05.

A mérsékelt övezet földrajzi jellemzése.

Éghajlati diagramok felismerése, összehasonlító elemzése.

A mérsékelt övezetben érvényesülő földrajzi-környezeti törvényszerűségek bemutatása.

Az övezet, az övek/területek jellemzőinek felismerése, bemutatása tematikus térképek, képek, szemelvények alapján.

Tájleírás készítése a mérsékelt övezet tipikus tájairól.

A mérsékelt övezetben jellemző életmódok bemutatása.

A gazdálkodás jellegzetes módjainak bemutatása, terméklista összeállítása.

 

 

  1. 01. 25 – 29.

A talaj.

Talajhoz kötődő kísérletek

A szoláris éghajlati övezetek bemutatása magyarázó ábrán.

A szoláris és a valós éghajlati övezetek elhelyezkedésének össze-vetése a módosító tényezők bemutatásával.

A vízszintes földrajzi övezetesség rendszerének, elemei egymásra épülésének értelmezése tematikus térkép vagy ábra alapján.

Érettségi feladatok megoldása

Projektmunka: A talaj hatása a társadalmi-gazdasági folyamatokra

Bemutatás: következő órán

 

  1. 01. 18 – 22.

 

A komplex vízgazdálkodás.

A vízvédelem.    Szemelvények, aktuális hírek és adatok értelmezése a témához kapcsolódóan.

Az árvíz- és a belvízvédelem feladatainak bemutatása hazai példákon.

Az emberi tevékenység hatásának bemutatása a felszíni és a felszín alatti vizek minőségére.

A vízvédelem és a vízzel való takarékosság szükségességének bizonyítása szemelvények, adatok alapján.

Vita a vízerőművek építésének előnyeiről és hátrányairól. Tk. 88 – 93. o.

Érettségi feladatok megoldása

 

 

 

  1. 01. 04 – 08.

A világtenger jellemzői, hasznosítása.

Tk. 83 – 87. o.

Érettségi feladatok megoldása

 

  1. december 14.

Tesztfeladatok megoldása. Számonkérés

Légkörrel kapcsolatos számítások gyakorlása

Tervezett tevékenységek:

Központi tesztfeladatok megoldása

Ismétlés, rendszerezés

 

  1. december 07.

Az időjárás és az éghajlat.

Tervezett tevékenységek:

Időjárás-jelentés értelmezése.

Időjárási térkép elemzése.

Légköri képződmények felismerése időjárási térképeken és mű-holdfelvételeken.

Az időjárás-jelentés és az időjárás előrejelzés gazdasági jelentőségének bizonyítása.

Éghajlati diagram szerkesztése adatok alapján.

Éghajlattal kapcsolatos tematikus térképek összehasonlítása

 

November 30-december 05.

A légnyomás, a szél és a csapadék.

Érettségi témakörök vázlata: 64-68.o.

 

 

Számonkérés: Ázsia topográfiai anyaga (45 perc)

Gyakorlás: kőzetburokhoz kapcsolódó feladatmegoldás

Új anyag: Légkör

 

November 16 - november 20.

Ismétlés: A Föld nagyszerkezeti egységei

Irodalom:

„spenót”: https://classroom.google.com/c/MzE5NTI0ODM0OTVa/p/NDAxMjI3MTQwODha/details

 

Érettségi feladatok megoldása, a feladatok elérhetők a TEAMS-ben 11. 16. 8.00

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg10b.blog.hu/api/trackback/id/tr7215526594
süti beállítások módosítása