2021.05.31. Tanulmányi kirándulás szervezése
2021.06. 07. Tanulmányi kirándulás
- 05. 17 – 05. 21.
Középszintű természetföldrajzi érettségi tesztfeladatsor megoldása
- 05. 03 – 05. 07.
Emeltszintű természetföldrajzi érettségi tesztfeladatok megoldása
- népességföldrajz
- településföldrajz
Számonkérés: Európa tájai, vízrajza, éghajlata
- 04. 26 – 04. 30.
Emeltszintű természetföldrajzi érettségi tesztfeladatok megoldása
- térképészethez kapcsolódó számítások
- csillagászathoz kapcsolódó számítások
- helyi idő, zónaidő
Számonkérés: Magyarország tájai, vízrajza, éghajlata, települések
- 04. 19 – 04. 23.
Természetföldrajzi középszintű tesztfeladatok megoldása:
- térképészethez kapcsolódó számítások
- csillagászathoz kapcsolódó számítások
- helyi idő, zónaidő
Számonkérés: Magyarország tájai, vízrajza, éghajlata
- 04. 12 – 04. 16.
Természetföldrajzi középszintű tesztfeladatok megoldása
Tanulási kompetencia
– A hatékony, önálló tanulás képességeinek megalapozása, folyamatos fejlesztése, tanulni tudás elsajátítása:
– írásos, grafikus és képi információk fokozatos önállósággal történő feldolgozása
– a természettudományokban alkalmazott tanulási technikák elsajátítása, gyakorlása
– a tanulás tervezése, az idővel történő hatékony gazdálkodás gyakoroltatása
– saját tanulási stratégia kialakítása, az eredmények értékelése
Tanulás tanítása
– Az önművelődés igényének és szokásrendszerének kialakítása, a tanulás tanítása.
– A természettudományos megismerési módszerek elsajátítása és gyakorlása.
– A tanulói képességek sokoldalú fejlesztése.
- 04. 12 – 04. 16.
Topográfiai ismeretek ellenőrzése: Ázsia topográfiai anyaga
2021. 03. 29 - 04. 02.
Topográfiai ismeretek fejlesztése
Tanulási kompetencia
– A hatékony, önálló tanulás képességeinek megalapozása, folyamatos fejlesztése, tanulni tudás elsajátítása:
– írásos, grafikus és képi információk fokozatos önállósággal történő feldolgozása
– a természettudományokban alkalmazott tanulási technikák elsajátítása, gyakorlása
– a tanulás tervezése, az idővel történő hatékony gazdálkodás gyakoroltatása
– saját tanulási stratégia kialakítása, az eredmények értékelése
Tanulás tanítása
– Az önművelődés igényének és szokásrendszerének kialakítása, a tanulás tanítása.
– A természettudományos megismerési módszerek elsajátítása és gyakorlása.
– A tanulói képességek sokoldalú fejlesztése.
- 03. 22 – 26.
Természetföldrajzi középszintű tesztfeladatok megoldása
Topográfia: Magyarország
Csillagászat, térképészet, kőzetburok, légkör és vízburok
- 03. 15 – 19. ELMARADT ÓRA NEMZETI ÜNNEP
- 03. 08 – 12.
A kontinensek természeti adottságainak bemutatása önálló projektmunka formájában
Feladatok felosztása, követelmények meghatározása
- 03. 01 – 05.
Afrika topográfiai ismereteinek számonkérése.
A munkák értékelése.
- 02. 22 – 26.
Éghajlati övezetek összefoglalása – közép- és emeltszintű érettségi feladatok megoldásával
- 02. 15 – 19.
A vízszintes és a függőleges övezetesség kapcsolata.
A vízszintes és a függőleges övezetesség rendszerének össze-hasonlítása.
A forró és a mérsékelt övezet függőleges övezetességének össze-vetése keresztmetszeti ábrák segítségével.
Kiselőadás az övezet környezeti problémáiról és azok megoldási lehetőségeiről.
Határidő: 2021. 02. 20. A TEAMS-be, saját mappába feltölteni!
- 02. 01 – 05.
A mérsékelt övezet földrajzi jellemzése.
Éghajlati diagramok felismerése, összehasonlító elemzése.
A mérsékelt övezetben érvényesülő földrajzi-környezeti törvényszerűségek bemutatása.
Az övezet, az övek/területek jellemzőinek felismerése, bemutatása tematikus térképek, képek, szemelvények alapján.
Tájleírás készítése a mérsékelt övezet tipikus tájairól.
A mérsékelt övezetben jellemző életmódok bemutatása.
A gazdálkodás jellegzetes módjainak bemutatása, terméklista összeállítása.
- 01. 25 – 29.
A talaj.
Talajhoz kötődő kísérletek
A szoláris éghajlati övezetek bemutatása magyarázó ábrán.
A szoláris és a valós éghajlati övezetek elhelyezkedésének össze-vetése a módosító tényezők bemutatásával.
A vízszintes földrajzi övezetesség rendszerének, elemei egymásra épülésének értelmezése tematikus térkép vagy ábra alapján.
Érettségi feladatok megoldása
Projektmunka: A talaj hatása a társadalmi-gazdasági folyamatokra
Bemutatás: következő órán
- 01. 18 – 22.
A komplex vízgazdálkodás.
A vízvédelem. Szemelvények, aktuális hírek és adatok értelmezése a témához kapcsolódóan.
Az árvíz- és a belvízvédelem feladatainak bemutatása hazai példákon.
Az emberi tevékenység hatásának bemutatása a felszíni és a felszín alatti vizek minőségére.
A vízvédelem és a vízzel való takarékosság szükségességének bizonyítása szemelvények, adatok alapján.
Vita a vízerőművek építésének előnyeiről és hátrányairól. Tk. 88 – 93. o.
Érettségi feladatok megoldása
- 01. 04 – 08.
A világtenger jellemzői, hasznosítása.
Tk. 83 – 87. o.
Érettségi feladatok megoldása
- december 14.
Tesztfeladatok megoldása. Számonkérés
Légkörrel kapcsolatos számítások gyakorlása
Tervezett tevékenységek:
Központi tesztfeladatok megoldása
Ismétlés, rendszerezés
- december 07.
Az időjárás és az éghajlat.
Tervezett tevékenységek:
Időjárás-jelentés értelmezése.
Időjárási térkép elemzése.
Légköri képződmények felismerése időjárási térképeken és mű-holdfelvételeken.
Az időjárás-jelentés és az időjárás előrejelzés gazdasági jelentőségének bizonyítása.
Éghajlati diagram szerkesztése adatok alapján.
Éghajlattal kapcsolatos tematikus térképek összehasonlítása
November 30-december 05.
A légnyomás, a szél és a csapadék.
Érettségi témakörök vázlata: 64-68.o.
Számonkérés: Ázsia topográfiai anyaga (45 perc)
Gyakorlás: kőzetburokhoz kapcsolódó feladatmegoldás
Új anyag: Légkör
November 16 - november 20.
Ismétlés: A Föld nagyszerkezeti egységei
Irodalom:
„spenót”: https://classroom.google.com/c/MzE5NTI0ODM0OTVa/p/NDAxMjI3MTQwODha/details
Érettségi feladatok megoldása, a feladatok elérhetők a TEAMS-ben 11. 16. 8.00